Friday, April 2, 2010

Mati itu pasti, Hidup itu InsyaAllah...

Hari ini ulangtahun kelahiran sobat saya...
Hari ini saya berpeluang pulang ke kampung menemui mak abah saya...
Hari ini saya mungkin sdg tenang dgn kehidupan saya...
Di sisi kehidupan yang lain,
Ada insan sdg berduka dan mengumpul sepenuh kekuatan dan kesabaran,
ada insan yang sdg berjujuran airmata kesedihan,
ada insan yang sdg sebak dirundum rasa sedih,
untuk menerima kehilangan insan yg tersayang,
insan yg mgkin terhebat,
insan yang mungkin padanya terulung dlm hidupnya...
Dalam jalur kehidupan yang panjang ini,
Hanya satu yang memisahkan sesama manusia...AJAL...
Mati itu pasti, hidup itu insyaAllah...

Al Fatihah buat Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri (Din Beramboi) dan Allahyarham En Salim (ayahanda Izzati Syazwani, rakan di UIAM)...Mudah2an roh kedua-duanya dicucuri rahmat...Amin...

No comments: