Friday, May 21, 2010

selsema + kerinduan = ujian

Sudah masuk 2 hari hidung didatangi mukus atau cecair yang tidak diingini...uuuh.kepala juge kadangkala ditindihi objek berat yg susah nk dibuang...satu nikmat kehidupan utk berasa sihat telah hilang dan ditarik sebentar...tp saya rileks dan tenang sahaja kerana saya pasti saya sdg diuji Tuhan dan ini menunjukkan Tuhan menyayangi saya...dan apabila sakit, maka wajib bg kite utk mencari ubat kan...?ayuh...!!hilangkan mukus ini drpd terus mengalir spt sungai dn menghalang aliran udara keluar masuk...hoho~ [panadol dan 100+?ade beran??org kate, tu bukan usehe baik...tp spt menempah tiket baru ke alam seterusnya...huhu~ :p]

Mlm kelmarin, utk kali keduanya saya bermimpikan insan2 yang telah lama saya rindui..ohhh...mengapa jarak yg dekat pon xmampu nk menemukan kami???susau sgtkah tembok itu mahu dan perlu diruntuhkan??dan jelas2, mimpi saya mlm itu, yg ke2 kalinya itu, menjelaskan yg rindu itu kdgkala menyakitkan dan mungkin membunuh...ooh, Tuhan...tolong kami Tuhan...saya dan kami semua rindukan mereka....~

Sakit dan rindu ini adalah satu ujian utk saya...yg secara xlangsung ujian ini utk kami, dan juga mereka...maka mari berkuatkan hati dan terus berusaha menghadapinya kerana kita perlu yakin bahawa Tuhan datangkan ujian ini pd kite kerana kite sememangnya mampu menghadapinya...yg penting, kite usehe!!Tuhan nk bg lambat ke cepat utk lulus ujian ni, itu urusan DIA...

BERTAHAN lah, cik Fairuz Matori yang hebat...!!!Yosh! *wink2* (^^;)

No comments: