Thursday, June 24, 2010

Syiling itu ada dua muka...~

The two faces coins
Source: gambar ini saya pinjam dr sini

Coin always has two faces...one of those faces may faded away...yet, it won't be ignored...it still needs those two faces to complete the coin...

Benar hati pernah terluka,
Benar juga hati pernah terhiris dalam,
Namun setiap yg berlaku pasti
penjelasan itu perlu
Kerana syiling itu ada dua muka...

Katanya luka menghakis segala
Satu mukanya telah memudar
Penjelasannya tak terasa didengar
Namun itu bukan sebab
mengapa perlu pergi meninggalkan?

Kerana syiling itu ada dua muka
Tak pernah umur mereka berpisah
Tak pernah sejarah
ia hanya tinggal semuka
Kerana kedua2nya melengkapi
sekeping syiling....

Oh-oh-ho...saya teringatkan dia dan mereka...Maafkan saya kerana berdiam diri... Maafkan saya kerana turut menjauh... Maafkan saya juga kerana meletakkan syiling itu pd tempat gelap itu.. Bukan saya melupakan.. Tapi sy hanya perlu masa yg tepat utk menggilap kembali syiling itu...

No comments: