Friday, December 24, 2010

Masih suka tengok dia.

Haha. Ini kisah admire kat orang. Lama dah mula suka tgk beliau. Boleh kata sejak zaman suka dan dah pandai tengok manusia-manusia berlainan jantina ni. Haaa...~ Lama tak agak-agak tu ek? (Gediks okkeh!) Oh, pertama kali tgk mmg rasa "Oh, baik lah budak nih. Manis pula." Alhamdulillah, ada peluang menghulur salam perkenalan. Alhamdulillah lagi ada beberapa sebab membuatkan aku tambah2 nak over-over get close ngan beliau. Gila! Kes syok sendiri! hahaha~ Tapi tu lah, pada kebanyakan kes admire-admire nih, mana ade org yg admire org ni berani nk confess secara terang kan? Oh, mgkin ada kott. Tapi bukan kes aku! Hahaha~

Sesuatu yg seronok menjadi org yg admire org lain ni ialah apabila kita sentiasa ada sebab utk tersenyum bila mengingatkan apatah lagi melihat beliau. Oh, cukup hanya sekadar gambar. Tak payah nk tgk secara live. Itu dah cukup nk buat pipi pecah-pecah merah. (nampak sangat ada ciri-ciri stalker berjaya kan? Haha. Jangan risau. Aku tak pernah langkah sempadan. InsyaAllah, tidak lagi setakat ini.) Ahaks! Gila over! Kalau jumpa live, aku tak tahu lah apa nak jadik! Memang mencabar kalau aku dah mula rasa nak menggelabah! Hahaha~

Tiba-tiba tambah gedik melampau nk fikir kalau org yg di-admire tu dengan sukarelasenanghatinya kata dia pun admire gak kat kita. Sejak saat kita admire dia. Ooohh... Dunia pasti rasa macam nak terbalik! Golek-golek, terbang-terbang, lari-lari, lompat-lompat.... Tak reti duduk diam! Series! Tak keruan! Hahahaha. Gembirakah itu? Ah! Lagi mau tanya! Hahahaha~

Tapi tu lah. Mungkin kes admire ni hanya akan tinggal kes yg dilupus zaman yg berlalu pergi. Satu hari nanti pada masa hadapan, dia mungkin dah tak tahu ke mana pergi. Cuma yg diketahui dia adalah org yg pernah aku admire. Sebab admire tak semestinya kita sebenarnya dah jatuh schenta kan? Mungkin kita cuma suka tengok dia. Bak kata org, sejuk hati melihat dia. Lebih-lebih pulak kita memang kenal dia dengan watak dia yg menyenangkan. Sama jugak lah macam beliau ni. Apa yg aku pasti sampai hari ini, aku masih suka tengok dia. Masih! Hahaha~ I love to see the smile. Walaupun nampak malu-malu tapi saya tetap fikir dia schweet sangat! Sangat! Wewuuu...~ Terbang.. Terbang..!

Dia memang kachak kan? Admire dia boleh?
Oh, walaupun dalam trailer "The Tourist" En Johnny yg hensem tak hengat tak boleh nak kate hape ni (pada mata aku lah! Ahh, aku yakin ramai juga dah cair nk admire jugak encik hensem tak hengat2 nih!hooo~) kelihatan seperti Tok Moh, Pensyarah kesayangan Dept Mechanical IIUM, saya tetap masih suka JUGA tengok dia. (Sebab aku rasa Tok Moh tu ensem juga walaupun sgt cengih!) Samalah macam kes ni kan? Aku admire dia. Aku suka tengok dia yg mmg selalu nk berlagak macho (ah! memang macho pon. Tak payah nak berlagak2!), tapi bukanlah maksud aku nk sampai berchenta dengan dia kan? Eh, wet-a-menet! Kalau dapat jadi realiti tu yg aku cakap tadi, diri jadi tak keruan! Hahaha. Ok. Bai!

(Resource photo from here)

6 comments:

Alya Syaqiera said...

hhehe.. nice le.. ^^

FairuzMatori said...

hihi~ senkyu! =)

LanunCantik~ said...

ahahaha...kamu MEMANG syok sendiri!!jonidep punye pasal.hak3

FairuzMatori said...

haha. senanya pos ini ade serampang dua mata. jonidep itu cuma mahu mengaburkan keadaan je. huhu~

mia sarah hemiza said...

huhu~
baru perasan blog ni~~
lalala...

FairuzMatori said...

haha. cik mijah! hepi noticing! hihi. sy suke juge blogwalking kat ur page. huhu ;p