Wednesday, December 22, 2010

Maybe



I don't want to be the first to let it go,
But I know,
If you have the last hands that I want to hold,
Then I know I've got to let them go,
The only way to really know is to really let it go.

Itu antara yg menangkap perhatian saya tentang lagu ini. Macam bagi satu jawapan. Macam bagi satu kekuatan. Oooh, terasa mmg ada kesan-kesan tercarik sikit2 (aaah, tipu! sebenarnya banyak jugalah kan kesan itu pada diri.) Hahaha. I will, I will oh yes I will let it go. Fly away. Go, go... Shuh...shuh! Haaa~ dah banyak kali kan saya cakap mcm nih. Tapi ntah lah. Semua orang pun tahu bahawa hati yg berbolak-balik ini adalah sentiasa berada di bawah penguasaan dan kekuasaan Allah Ta'ala. Alhamdulillah sekarang semakin teguh. Semakin kukuh. Semakin jelas. Dan apa pun jua, saya serahkan pada Allah juga untuk menentukan bahagian itu utk saya. 

Saya memangnya tak pasti pelepasan ke'let-go'an ini adalah jalan yg sebenarnya atau tidak. Tapi satu kebaikan yg pasti, ia membuat hati saya bebas bergerak dan tidak terikat. Itu hakikat. Makanya jelas, sy dah kurangkan satu maksiat hati. Kan? Kan? Oooh...alhamdulillah. Satu nikmat kehidupan lalu yg sy dah dapat balik! Ya, sy mengaku kdg2 teringat juga tapi sy dah dapat rasakan bahawa ini akan berkurangan dan mungkin juga berlalu pergi akhirnya. If he won't come back again in future pun, saya redha. Ia cuma 'maybe'. Tiada kepastian di situ. Saya tak rasa bahawa ini adalah sesuatu yg worth fighting for lagi. Banyak perkara lagi yg sy perlu fikirkan. 

Enough said. I won't ask for more. I have had enough. Thank you. Satu pun saya tak menyesal atas tindakan lalu itu. Sebab saya banyak pelajari daripadanya. Tanpa tindakan itu, saya tak tahu apa itu kebenaran. Tanpa tindakan itu, saya tak akan tahu apa itu erti berhenti apabila keperluan itu wujud. Aah! Saya ada ramai lagi tangan2 yg bersedia menghulur ketika saya perlukan sokongan utk bertatih, berjalan mahupun berlari. Dan saya tahu tangan2 itulah yg amat layak utk sy bawa terbang bersama. Mungkin bukan tangan miliknya, tp sy dah cukup bertuah dgn anugerah Tuhan yg tak banyak itu tapi sudah cukup menyenangkan. Depan-depan mata saya dah terbukti. I couldn't ask for more as Allah have given me ENOUGH for what I need.

If maybe in future, you really do come back to me. Hahahaha~ sy memang tunggu masa nk gelak kuat2, guling2 macam tenggiling, dan pukul kamu kuat2 sbb sampai hati buat saya sampai macam ni. Kejam okkeh! Dan banyak benda yg akan saya ungkit nanti. Sampai mati! Hahaha~ padan muka kamu! (mode kejam membalas dendam tiba-tiba datang! Hahahaha~)

Ok, bubbye. Setakat masa ini, pergilah jauh-jauh yeh. So long~ Maybe itu adalah mungkin tak pasti! (hahaha, memanglah, ngok!)

No comments: