Wednesday, November 10, 2010

Aku nak ketawa.Ini mmg ajaib!

Sebelum apa-apa, baik kamu-kamu baca dulu post dari blog laksamana bentan ini. Klik sini utk baca. Seriously, tiba-tiba lepas sesi beramah mesra dengan member baik dr "jaman" sekolah, ini yg aku jumpa. Dah la lepas sesi penuh "emosi" (emosi lah sgt kan...siap kutuk mengutuk lagi dan ketawa besar2..emosilah kan...~hahaha) dan2 la pulak terbit ubat mujarab utk mendatangkan ketenangan dan ketenteraman jiwa... Nak tahu? Meh consult personally dengan aku. Baaeekkk punya aku bagi nnt! Hahaha~ Siries! Memang nk ketawa, dan ini memang ajaib lah!

Part paling terkesan dalam blog en Laksamana itu, yang ini:

"Well, apabila seseorang yang you all sangat harapkan untuk jatuh cinta tetapi tidak menjadi…of all you know, it is not because of you personally. Maybe you sudah lakukan yang terbaik dalam hidup you tetapi…tiada BAUAN yang serasi, tiada NAFSU semulajadi yang menarik, dan mungkin tiada hormon yang memberitahu OTAK nya yang anda adalah cintanya…

Semua ini tidak dikawal oleh orang yang anda minati itu, tetapi semuanya sudah ada didalam diri masing-masing sejak azali. So, kalau dia tak berminat tu, or dia kata nak ambil masa ke, or dia nak berkawan sahaja tu…that is mean TARIKAN SEMULAJADI itu sebenarnya tidak ada. Jadi, tak perlulah bersedih."

Sedih? Haha~ LOSER gila lah kan sampai nak sedih2 bagai. Tp kecelaruan fikiran tu adalah timbul juga. Huuu~ Ini mungkin hanya suatu kebetulan, tapi kan ke lebih baik kita jgn jadi org yg tak berapa betul, mereng dan sewel sampai nk terfikir itu dan ini yg bukan2, nak sakit kepala tak tentu pasal, nk sakit hati tak kena punca, nk garuk hati dan tiba-tiba nk give up tak semena-mena kerana mende yg sebenarnya simple and under control kite sendiri nih. Seriously, not worth it. Mungkin ada banyak pertimbangan bg sesetengah kes tapi lebih baik fokus pada mende yg lebih bermanfaat dan lebih mendatangkan berfaedah drpd duduk tercanguk memikirkan benda yg tak pernah nk pasti. Come on lah! EGO itu kena dibalas dengan pernyataan LIMIT dan PRIDE. Move on lah! Orang yg perasan lebih2 ni lagilah bahaya okkeh! Jadi, silalah bangun semua dan bergerak! Ayuh!

Chommel dan Kiyut je kan?
Haaa...~ Kalau mampu nk jamin cinta tu sampai ke akhir hayat macam uncle and aunty chommel and kiyut kat gambar nih, teruskanlah. Tapi kalau awal-awal dah dapat macam-macam excuses kau kena hadap, uuhhmmm... Forget it! Berkawan sahaja lebih baik. Itu lebih menarik utk dipertahankan...! Kau mesti tak sanggup hilang kawan yg baik kan? Lebih-lebih lagi kalau dia memang tak pernah lah nk treat kau yg sampai tahap menghina kau kan... Jadi kalau dapat dipertahankan friendship itu, it would be nice. Sbb berkawan ada byk batasnya dan tiada nk sesak2 fikir pasal komitmen! Kan? Kan? Kalau dah memang jodoh kau dgn dia, no worries.. Kau akan jumpa balik dgn dia pada sesi yg lebih nyaman, aman dan damai. Bau, Nafsu dan Otak tu punya kesan mungkin lambat kott. Hahaha~ Tapi percayalah, janji Allah itu pasti!

No comments: