Thursday, March 18, 2010

Jangan bersedih..La tahzan...~

Adik aku yang gendut tak boleh menangis,
Adik aku yang hebat kena bertahan dan kuat,
Adik aku yang bijak perlu sentiasa senyum dan gembira,
Kerana apa?
Kerana aku yang tak gendut ni 
Tak boleh tengok kamu menangis, 
Kerana aku yang sedia hebat ini
Tak mampu melihat kamu menjadi lemah,
Kerana aku yang tidak begitu bijak ini
Tak berdaya melihat kamu bersedih...
Adik aku yang gendut,
Yakinlah bahawa hidup ini
Tuhan jadikan ada pelbagai rupa,
Benar kita akan sentiasa diuji,
Didatangkan kesedihan,
susah hati, 
kesibukan berpanjangan....
Lalu terbit air mata,
kegelisahan,
dan kesuntukan masa...
Tapi adik aku yang hebat,
Untuk apa Tuhan beri semua itu?
Supaya kita semua tahu
Dunia ini DIA yang punya...
Dan DIA sangat mahu kita ingat padaNYA...
Apa akhirnya?
Agar kita sedar,
Hidup ini adalah sesuatu yang terindah...~

No comments: